úterý 7. června 2016

6.6. Akademické rozjímání

Dnes bohužel nebudou žádné fotky:( Ne všechny dny jsou tak fotograficky plodné. Seznámím vás však s některými praktickými a jinými spíše teoretickými poznatky. Takže nejprve ty teoretické, abyste neřekli, že neustále píšu jen o jídle a dalších materiálních požitcích. Z teoretických mohu přispět některými z našich akademických debat u oběda. S kolegy jsem probírala náš nový projet zaměřený na intersekcionalitu (pro neznalé - protínání různých nerovností) v době ekonomické krize. Trochu nešťastně jsem tak šlápla do témat "o kterých se nesmí mluvit". Maďarský kolega se chytl tématu Romů a jejich neintegrovatelnosti. Nicméně zajímavým příkladem byli norští původní obyvatelé Sámové (Laponci). Jedna kolegyně se o nich zmiňovala, že dříve to byla skupina, která byla hodně na dně společnosti - alkohol, nezaměstnanost apod. Kolegyně tvrdila, že se jejich postavení rapidně změnilo, tuším kvůli nějakým podporám (a také tuším, že zejména síky tomu, že podnikají). Že v oblastech, kde Sámové žijí, jsou už na dně společnosti spíše ti z majority... S tím asi souvisí i to, že dříve byly sámští předci něco, za co se lidé styděli, popírali to a nemluvili o tom, což se dnes mění... Z neakademických debat. Z doktorského kurzu v Bergenu se vrátil můj nový kolega, se kterým sdílím kancelář. Je z Nepálu, má silný přízvuk podobný tomu indickému, je veselý a vtipný. Dost jsem si u něj šplhla, když jsem mu řekla, že jsem byla v Indii a že jsme vylezli na šestitisícovku (byla jsem prý výše, než on). Má super systém ve skladování článků - má obsazené dvě skříně vyskládané články a nadepsané dle témat a metodologie. To by se líbilo paní docentce Šanderové! A teď materiálno. Nevěřili byste, jak člověk na cestách ocení vymoženosti moderní doby, jako například mikrovlnku, pračku a varnou konev. Nejprve pračka. Pračka někde na koleji je. Nicméně na ni potřebujete speciální čip, peníze a prášek. Speciální čip nemám a vzhledem k mým extempore s čipy první dny ho radši ani nechci. Navíc - jsem tu jen vlastně na pár dní, takže na co, že? Prášek také nemám (jasně, dá se koupit, ale kupujte balení prášku kvůli třem praním), peníze by nějaké byly. Takže jsem se rozhodla vytrvat a speciální čip k pračce neshánět. Haha, vypadám trochu jak zhýčkaná slečinka, co si neumí vyprat, ale ono je něco jiného si vyprat na horách a prát si tak, aby člověk vypadal reprezentativně na konferenci:) Takže jsem zavedla taktiku rozdělení věcí na ty, které budou vidět a ty, které vidět nebudou. Bílé ponožky od bahna prostě nejsem schopná vyprat na bílou bělejší. No a mikrovlnka a varná konev? Jednoduše člověk nezvládá dělat na dvouplotýnce tři věci najednou a tyhle nástroje by mu to dost ulehčily. A shrnutí dnešního programu? Práce, a pak běh pod dráty vysokého napětí:)

Žádné komentáře:

Okomentovat