úterý 7. června 2016

7.6. Tento způsob léta...

Začněme znovu od začátku. Bodø je na severu. Jak moc? Krom toho, že už neznám tmu, tak je zde takovéhle počasi:
A takhle to počasí vypadalo v reálu:
Po cestě ze závodu v orientačním běhu nám skoro sněžilo. Jo, ještě mohlo být hůř - na yr.no (norská předpověď počasí) varovali před vichřicí a právě před sněhovou pokrývkou. Vichřice naštěstí nepřišla. Prakticky kterýkoliv místní obyvatel mi ale při narážce na počasí zdůrazňuje, že zde může být i 20! Budu vám věřit. Ale teď od konce. Dnes jsem se poprvé dostala z Bodø a to právě díky místnímu orientačnímu klubu. Jeli jsme do města Straumen, které je nedaleko Švédských hranic. Vezl mě místní orienťák Arne a zásobil mě spoustou poznatků o Norech, ale překvapivě i o Česku (každý, kdo se mi chce zavděčit, mi začne vyprávět, kde všude v Čechách byl - Arne konkrétně byl v Praze, Plzni a "v dost divném městě na hranicích s Německem" - nakonec jsme se dohodli na tom, že to byly Mariánské lázně). Arne si dokonce vzpomněl, jak se řekne zmrzlina a pivo (to mě nepřekvapuje, je to dost běžné). Ale je hustej, byl v Čechách v 2x v 90. letech. A co jsem se dozvěděla o Norsku a Norech? Všechno je tu děsně drahé (díky Arne, to bych si nevšimla:), takže Norové jezdí nakupovat do Švédska. Švédové do Dánska a Dánové do Německa. Němci pak nakupují v Polsku. Tam jeho představivost končila. Říkal - tak Poláci snad jezdí nakupovat snad... Do Běloruska. Takový prostě potravní řetězec. Ještěže nejsme na jeho konci my. Arne také vzpomínal, že v Čechách bylo v 90kách dost levno. Tak myslím, že by se mu dnes zdálo levno prakticky kdekoliv. Nejdražší jsou tu holiči a zubaři. Norové jezdí za zubaři do Turecka. Zajímavá volba. Diskutovala jsem s ním i svůj nákup divné hrubé mouky (viz předchozí příspěvky) a on tvrdil, že to také nikdy neviděl. Hlodá ve mně tedy otázka, zda jsem si náhodu nekoupila nějaký šmejd... Zároveň jsem dostala velmi podrobný výklad toho, co je okolo (nové mosty apod.). Ukazoval mi též horu, v níž je vojenská základna. Armáda se prý zejména snaží být připravená na Rusy. Rusové čas od času proletí okolo se stíhačkami, tak sledují jejich pohyb... Takové Rusko-Norské hrátky. Tak už jen pár fotek, jak jsme vypadali, když jsme závodili (kdo najde Waldu?):
A jak vypadala moje pouť k cíli:
Výsledky můžete vidět zde . Upozorňuji, že jsem samozřejmě nezvládla jméno našeho oddílu:)

Žádné komentáře:

Okomentovat